Суб'єктам ЗЄД · Консультації митного брокера

« Назад
Рекомендації початківцям суб`єктам ЗЕД

Стаття містить корисну інформацію для тих, хто починає або тільки планує займатися зовнішньоекономічною діяльністю, тобто здійснювати імпортно-експортні операції на території України.

Якщо ви вирішили розпочати зовнішньоекономічну діяльність, то, перш за все, необхідно:
1). У статут підприємства (у єдиний держ. Реєстр пункт «види діяльності» для фізичних осіб підприємців) потрібно внести вид - зовнішньоекономічна діяльність.
2). Відкрити валютні рахунки в банку.
3). Провести акредитації підприємства (ФОП) в митниці за місцем реєстрації підприємства.
4). У валютному відділі податкове інспекції задекларувати наявність або відсутність за кордоном валютних цінностей та отримати відповідну довідку.

Розглянемо режим «імпорт», тобто ввезення товару в Україну

Так як метою будь-якої діяльності, в тому числі і зовнішньоекономічної, є отримання прибутку, то дуже важливо зменшити кількість витрат на шляху до досягнення мети. Але, часто на практиці буває так: коли все, здавалося б, у порядку: контракт з іноземною фірмою після довгих переговорів укладено, ціни на товар обумовлені; вантаж прибув на територію України і ось тут виявляється, що для митного оформлення вантажу необхідний досить значний перелік дозвільних документів (це можуть бути ветеринарні сертифікати, фітосанітарні сертифікати, сертифікати відповідності, декларації про відповідність, реєстраційні свідоцтва на медичну техніку або медичний препарат, дозволи на ввезення, висновки різних державних органів, санітарно-гігієнічне висновки та інше), без яких неможливо провести митне оформлення товару, або, що ще неприємніше, товар взагалі заборонений до ввезення.

Ви починаєте звертатися в державні органи за сертифікацією, реєстрацією ввезеного товару, добувати необхідні дозволи і висновки. Це вимагає значних витрат часу і додаткових коштів. А в цей час набігає досить кругла сума за простій транспорту, і за зберігання Вашого вантажу на складах. До того ж отримання дозвільних паперів «після того» стоїть, як правило, набагато дорожче, ніж «до того».

Звідси висновок, що перш ніж імпортувати будь-який товар, необхідно ретельно підготуватися, отримати вичерпні відомості про особливості митного оформлення Вашого вантажу і підготувати всі необхідні дозвільні документи.

Наступна проблема - це митна вартість

З точки зору імпортера митна вартість - це вартість товару, зазначена в рахунку (інвойсі), + вартість доставки до кордону України, якщо вартість доставки не враховано у рахунку (залежить від умов поставки).

Однак це не завжди збігається з думкою митних органів. На практиці головним джерелом для визначення митної вартості є інформаційна база, яку формує сама ж митниця в процесі накопичення даних попередніх митних оформлень.

Тому при митному оформленні вантажу існує два шляхи:
1) погодитися з певною митницею вартістю, на основі митної бази;
2) отримати відмову в оформленні та рішення про митну вартість, зібрати певні документи (ст.53 Митного кодексу України) і спробувати довести свою правоту.

Перелік документів, що надаються декларантом для підтвердження заявленої митної вартості (ст.53 Митного кодексу України)

Цілком очевидно, що збір цих документів потребує певного часу і фінансових витрат, а багато з них (наприклад калькуляцію) найчастіше отримати від продавця взагалі неможливо, тому що це комерційна таємниця.

Тому готувати їх потрібно заздалегідь, до транспортування Вашого вантажу, особливо якщо виникають сумніви у визначенні митної вартості. Крім того, кілька правильних фраз в рахунку продавця (invoice) можуть докорінно змінити ситуацію.

Зважаючи на вищесказане початківцям суб'єктам ЗЕД перш, ніж робити які-небудь дії у сфері зовнішньоекономічної діяльності, настійно рекомендуємо скористатися послугами митного брокера для отримання консультації та докладної інструкції що до Ваших дій. Повірте, Ви заощадите більше, ніж витратите. Адже усунути наслідки неправильних дій буває набагато складніше, ніж їх запобігти.