Дивний закон 3854-ІХ про скасування ввізного мита і ПДВ на енергетичне обладн ання

Нарешті набув чинності довгоочікуванний закон “Про скасування ввізного мита і ПДВ на енергетичне обладнання”, який широко аонсувався в ЗМІ як такий, що сприятиме створенню альтернативної генерації в Україні. А також за даними ЗМІ розгля далась можливість скасування ввізного мита й ПДВ на все енергетичне обладнання та комплектуючі до нього і що це дасть можливість громадянам і бізнесу забезпечити себе альтернативними джерелами енергії. Насправді виявилося не зовсім так, а точніше зовсім не так, тому що виникає багато запитань.

Бензинові генератори попадають під пільгу, а дизельніБ які користуються найбільшим попитом -ні. Чому?
Та й ті, що увійшли в перелік пільгових не для громадян. Пільгові тільки ті, що потужністю більше ніж 7,5КВА.  Такі генератори, хіба що, для великих маєтків багатих Буратін.

Вітрогенератори взагалі не входять в пільгу.

Щодо сонячних панелей.

Попадають під пільгу сонячні єлементи для ремонту та/або заміни від пошкоджень і розширення потужності діючих сонячних електростанцій (код УКТЗЕД 8541430000). а сонячні панелі ті, що працюють в системах генерації сонячної енергії (код 850172), не пільгові .

Будьте уважні: існують декілька рішень митниці, які виносять сонячні панелі в код 850172, і це правильно (див. пояснення до УКТЗЕД).

Але є рішення Миколаївської митниці КТ-UA504000-0006-2024 від 02.05.2024 в якому код 8541430000.

Крім того, будь-який комплект (наприклад: панель та контролер, панель та інвертор і т.п.) однозначно в коді 850172.

Невідомо чому наші законодавці не внесли в закон саме те, що генерує електроенергію для побутового користувача, як очікувалось.

Про акумулятори.

В законі пільговими є акумулятори тільки літій-іонні.

Правда, є декілька рішень митниці: наприклад КТ-UA400000-0001-2023 від 21.02.2023

“8507600000 Акумулятори електричні, літій-іонні. LiFePO4 акумулятор 100ah 12v. Літій-залізо-фосфатний акумулятор — літій-іонна батарея, що використовує залізофосфат літію в якості матеріалу катода, і графітовий вуглецевий електрод з металевою підкладкою в якості анода-20шт.Торгівельна марка:LANNI.Виробник:Yiking (Lanni)Technology Co., LTD.

Судячи з даного рішення митниця не розуміє різниці між літій-іонним та літій-залізо-фосфатним акумулятором. Спираючись на таке рішення під преференцію 245 можна ввозити LiFePO4 акумулятори ємністю більше 200А * год, в тому числі “комірки” напругою 3,2В ємністю більше 200А * год. Я думаю під поняттям «комірка» мається на увазі LiFePO4 акумулятори напругою 3.2В різної ємності (законодавці, мабуть, почерпнули це з AliExpress). До того ж саме літій-іонних “комірок” ємністю 200 А * год мабуть не існує.

В законі 3854-ІХ «(крiм установок зберiгання енергiї потужнiстю менш як 300 Вт змiнного та/або постiйного струму та окремих лiтiй-iонних комiрок ємнiстю менш як 200 А·год)».

До речі, в терміні 300 Вт повинно бути 300 Вт*год.

Роз’яснення митниці по літій-іонних акумуляторах код 8507600000:

«Згідно інформації з відкритих джерел, літій-іонний акумулятор (англ, lithiumion batten, скорочено Li-ion) – тип електричного акумулятора, який широко розповсюджений в побутовій електроніці, в якості джерела енерпї в електромобілях із накопичувачах енерпї в енергетичних системах.

Основні типи літій-іонних акумуляторів:

літій-кобальтові;

літій-ферум-фосфатні;

літій-манган-оксидні;

літій-нікель-манган-кобаяьт-оксидні.

Літій-полІмерні акумулятори (англ. Lithium-ion polymer batteries, lithium polymer batteries, скор. Li-Pol. Li-poly. LiPo, LIP), відповідно до вимог УКТЗЕД, також класифікуються у товарній підкатегорії 8507 60 00 00.

Київська митниця

№ 34446 4 від 30.11.2022»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

five × 5 =